• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۳۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
سیاسی » مجلس

باید در استفاده خلبان از مسیر دوم مراقبت بیشتری می‌شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس از مأموریت این کمیسیون برای بررسی سانحه هوایی اخیر خبر داد.

باید در استفاده خلبان از مسیر دوم مراقبت بیشتری می‌شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 30 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تحلیل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج پرداخت و گفت: خلبان هواپیما را به طور تلویحی اصلی‌ترین مقصر حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع 15 هزار پایی از روی قله دنا عبور کند چراکه ارتفاع این قله 14 هزار پا است.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر این طرح توسط خلبانان رعایت شود، فورا باید طرح تقرب را اجرا و در فرودگاه یاسوج فرود بیایند، افزود: این اقدام در شرایطی صدق می‌کند که هوا بسیار صاف باشد و خلبان دید مستقیم داشته باشد تا خلبانان ترجیح دهند از دره یو شکل کنار فرودگاه یاسوج به روی باند بنشینند، بنابراین گاهی اوقات طرح سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نمی‌کنند.
رضایی کوچی همچنین ادامه داد: به نظر می‌رسد خلبان هواپیمای یاسوج نیز خودش مسیرش را انتخاب کرده و با ابرهای متراکم و توربالانس مواجه و دچار چنین حادثه‌ای شده است.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به ابهامات موجود در سقوط هواپیمای آسمان، عنوان کرد: سوال اینجاست که آیا با وجود اطلاع از وضعیت نامناسب جوی به خلبانان اجازه انتخاب مسیر یو شکل داده می‌شود و آیا در این باره سخت‌گیری‌های لازم انجام می‌شود؟ چرا که صرف تجربه خلبان، کفایت نمی‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه گاهی اعتماد به نفس بالا کار دست انسان می‌دهد، اظهار داشت: به ویژه زمانی که شرایط جوی خراب باشد و خلبان دید کافی نداشته باشد این موضوع طبیعی است که مسیری انتخاب شود که دید بهتری برای خلبان داشته باشد.
رضایی کوچی ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی در فرودگاه یاسوج تا سال ۹۰ مقرر شده بود، اگر هوا ابری باشد و خلبان دید کافی نداشته باشد، پروازها لغو شود اما بعد از این سال شرایطی برای پروازها اعلام شد که در چارچوب رعایت این شرایط، خلبانان اجازه پرواز داشتند لذا سوال اینجاست که آیا شرکت هواپیمایی آسمان خلبانان را ملزم به رعایت این شرایط کرده بود یا خیر.
نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به تاثیر عمر بالای هواپیمای ATR سقوط کرده در حادثه اخیر، گفت: هواپیما نیز مثل خودرو هرچه نوتر باشد عملکرد بهتری دارد ضمن اینکه هواپیمای ATR هواپیمای خوبی است و باید مقررات رعایت می شد، البته هواپیما در لحظه پرواز هیچ نقص فنی نداشت.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از تشکیل جلسه کمیسیون عمران در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: پیرو ماموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون داد، جلسه‌ای با حضور وزرای راه و تعاون، مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری و تیم امداد و نجات حاضر در محل حادثه تشکیل می شود و وزیر راه در این جلسه توضیحاتی درباره علل حادثه بیان خواهد کرد و بحث‌های کارشناسی و عواملی که در بروز این حادثه موثر بود نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
غارت منابع ایران؛ هدف همیشگی قدرت‌های استکباری
گشایش نمایشگاه دائمی بیت الاحزان در بناب مرند
سفارت آمریکا، لانه جاسوسی بود
راه‌آهن کشور محور ترانزیت جدید هند و روسیه شد
فروش دارو در مطب‌ها ممنوع!
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۴ آبان ۱۴۰۴
سرمربی آخال: سپاهان باید سپاس گزار تیم داوری باشد
تالاب بین‌المللی قوریگل در خطر خشکی دائمی قرار دارد
تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
زنجان؛ قلب تپنده مسگری کشور
دستگیری سارقان خودرو با ۱۲ فقره سرقت در تبریز
نویدکیا: شب ناامیدکننده‌ای بود؛‌ تساوی لحظه‌آخری خوشحالی ندارد
معاون رئیس جمهور بر توسعه شهر‌های هوشمند تاکید کرد
ضرورت توسعه ظرفیت‌های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی
سند دار شدن ۱۳۴ هزار و ۳۶۶ قطعه از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی
بردیف بهترین بازیکن دیدار سپاهان و آخال شد
ماندگاری هوای سرد در سمنان
آغاز بکار ششمین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
رونق آبزی‌پروری در کرمان
توقیف دو هزار خودروی شوتی در استان کرمان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی ۸ شهرستان هرمزگان؛ ۱۴ آبان
درگذشت پزشک گچسارانی
بازگشت پرواز‌های لوفت هانزا به ایران
تسخیر لانه جاسوسی، تصمیمی ملی برای استقلال ایران
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین
آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار، متحد و استوار مقابل استکبار،در مشهد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
جذب بیش از ۸۰ متخصص در مراکز درمانی لرستان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۳ آبان ۱۴۰۴
۱۳ آبان روزی حماسه ساز در قیام دانش آموزان متعهد
هر روز، یک ۱۳ آبان؛ جوانان زنجانی آماده خلق حماسه
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
سیزدهم آبان، روز یک صدایی ملت برای مبارزه با استکبار
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)