• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۰۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
بین الملل » آسیا و اقیانوسیه

افتتاح اولین طرح راه آهن سریع السیر جنوب شرق آسیا در اندونزی

اندونزی اولین طرح راه آهن سریع السیر جنوب شرق آسیا را افتتاح کرد.

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از بی بی سی، اندونزی اولین طرح خط آهن سریع السیر این کشور را که بیش از هفت میلیارد دلار هزینه داشته است افتتاح کرد. این طرح که با سرمایه گذاری چین و در راستای پروژه کمربند و جاده پکن انجام شد فاصله میان دو شهر پر جمعیت اندونزی را از بیش از سه ساعت به حدود نیم ساعت تقلیل می‌دهد. این خط آهن در زبان اندونزیایی ووش (Whoosh) نامیده می‌شود که به معنی صرفه جویی در زمان و مورد اطمینان بودن می‌باشد. این طرح در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۹ میلادی افتتاح شود، ولی به دلیل مشکلاتی در زمینه تملک اراضی و نیز شیوع پاندمی کرونا با تاخیر روبرو شد. شبکه بی بی سی گزارش می‌دهد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی


اندونزی اولین قطار سریع السیر جنوب شرق آسیا را که ووش (Woosh) نام دارد، راه اندازی کرد. این قطار، جاکارتا پایتخت اندونزی را به شهر باندونگ که یک مرکز اقتصادی است متصل کرده و مدت زمان مسافرت را از سه ساعت به کمتر از یک ساعت کاهش می‌دهد. چین در راستای پروژه موسوم به کمربند و جاده خود، بخشی از سرمایه گذاری این طرح چند میلیارد دلاری را انجام داده است. لیزا تامپولان، همکار ما این گزارش را از مراسم افتتاح این پروژه ارسال کرده است.

این اولین خط آهن سریع السیر جنوب شرق آسیا است. این خط آهن جاکارتا، پایتخت اندونزی را به شهر باندونگ که چهارمین شهر پرجمعیت آن است متصل می‌کند. کار‌های ساخت و ساز این طرح خط آهن که از طریق سرمایه گذاری چین انجام می‌شود در سال ۲۰۱۶ شروع شد. این طرح بخشی از طرح ابتکاری کمربند و جاده چین را تشکیل می‌دهد. بعد از هفت سال، این طرح که توسط رئیس جمهور اندونزی راه اندازی شد، فعالیت تجاری خود را این ماه شروع می‌کند. این قطار که حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است مدت زمان مسافرت بین این دو شهر بزرگ را به حدود نیم ساعت کاهش می‌دهد. این تنها کسری از مدت زمان مسافرت کنونی بین این دو شهر است که حدود سه ساعت می‌باشد. البته این کاهش مدت زمان سفر، ارزان به دست نیامده است. در ابتدا هزینه کلی ساخت این خط آهن حدود پنج میلیارد و پانصد میلیون دلار تخمین زده شده بود. سه چهارم این مبلغ توسط بانک توسعه چین تامین می‌شد و تامین بقیه هزینه‌ها نیز به عهده شرکت راه آهن چین و شرکت‌های دولتی اندونزی بود. اما سال قبل دولت اندونزی اعلام کرد برای پایبندی به ضرب الاجل تعیین شده برای افتتاح به موقع این طرح در سال ۲۰۲۳ میلادی، به حدود یک میلیارد و دویست میلیون دلار دیگر نیاز دارد. در ابتدا قرار بود این طرح فعالیت تجاری خود را در سال ۲۰۱۹ شروع کند، ولی این پروژه با مشکلاتی نظیر تملک زمین ها، تردید‌هایی درباره تاثیرات اقتصادی آن و مشکلات ناشی تعطیلی کار در دوره شیوع کرونا روبرو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
شکست تیم والیبال شهید املاکی لنگرود در برابر افق قم
جام جهانی شطرنج، صعود مقصودلو به دور چهارم
شاهمیری: داوران زن ایران از نظر دانش و تکنولوژی از مردان جلوتر هستند
تماشای پاییز هزار رنگ در لرستان
کشف ۳۸ دستگاه ماینر در شادگان
دومین جشنواره بین‌المللی «معروف» کلید خورد
شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌رو در راستای توسعه روستا‌ها
باختی دیگر برای داماش گیلان اینبار در برابر مس شهربابک
ترکیه سومین قربانی تیم ملی در ریاض/ تداوم صدرنشینی شاگردان اکبری
ضرورت همکاری دستگاههای اجرایی لرستان برای مبارزه با مواد مخدر
فراخوان ٢۶ بازیکن فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت های العین امارات
ادامه کار ساخت سد ماندگان وزیر نیرو را به مجلس کشاند
شعبان‌خمسه: تیم قزاقستان قدرتمند بود
انتصاب قائم مقام صداوسیمای مرکز خلیج فارس
تاکید استاندار خوزستان بر لزوم آسیب‌شناسی موانع تولید در استان
نیمکت‌های امید؛ از وام دانشجویی تا درخشش دانش‌آموزان قزوینی در نوبل ایرانی
ماده ۱۸ و ۱۳ قانون آموزش و پرورش نیاز به اصلاح دارد
تراکتور در خرم آباد زمین گیر شد
مهرصادقی رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا شد
سرمای شبانه همچنان تداوم دارد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استخدام در سازمان صداوسیما
آغاز گازسوز کردن رایگان خودرو‌های شخصی
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد
مربی ایتالیایی جدید تیم ملی فوتبال رونمایی شد
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است
مهارت‌افزایی نیروی کار، مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
رد قاطع مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی
رونمایی از مجسمه زانوزنندگان برابر ایران
سرلشکر صفوی: کلید ساخت ایران قدرتمند سواحل مکران است
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
ایران اعتراف ترامپ را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
دست‌اندازی بانک‌های‌ناتراز به‌منابع بانک‌مرکزی باید متوقف شود
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
تسهیلات وام ازدواج  (۱ نظر)
همکاری‌ سازنده ایران، چین و روسیه در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا  (۱ نظر)
تشییع و خاکسپاری مادر شهید محمد سلیمانی در شهر ورزنه  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)