پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از ۲۳ هزار معلم نیز در مدارس استثنایی کشور تدریس میکنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،سالار قاسمی در دیدار با استاندار فارس گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مراکز سنجش سلامت بدو ورود به دبستان مورد آزمایش و غربالگری قرار میگیرند بنابراین این مراکز نیازمند تقویت و توسعه هستند.
وی از پیگیری موضوع تقویت و تجهیز مراکز جامع سنجش خبر داد و افزود: دانش آموزان استثنایی دارای هوشهای برتر هستند و معلولیت مانع پیشرفت آنها نیست.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تربیت و کمک به رشد و شکوفایی دانش آموزان معلول به گونهای که خود این دانش آموزان جامعه معلولین را در آینده مدیریت کنند.
وی اضافه کرد: دانش آموزی که معلولیت را درک کرده در آینده به خوبی میتواند دانش آموزان آسیب دیده را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: پیگیر رایگان شدن سرویسهای ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول هستیم اقداماتی انجام شده، اما نیازمند برنامه ریزی و تعامل بیشتر برای حل این مسئله هستیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از وجود کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل خبر داد و عنوان کرد: برای حل مشکلات دانش آموزان معلول جسمی حرکتی، پیگیر جذب نیروهایی تحت عنوان مادریار و پدریار در مدارس استثنایی هستیم.
وی اضافه کرد: مراکز جامع از مراکز کیفیت بخشی آموزش و پرورش است اگر این مراکز مجهز به امکانات لازم شود بسیار راهگشا خواهد بود، پیشنهاد میکنم در این استان این مراکز جامع با مساعدت استانداری کاملا تجهیز شوند.
قاسمی ادامه داد:اگر والدین کودکان استثنایی آموزشهای لازمه را فرا نگیرند اهداف مدارس استثنایی محقق نمیشود.
وی گفت: برای داشتن مدارس هوشمند باید ابتدا مدیر و معلم هوشمند داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این نشست گفت: بیست هزار دانش آموز با نیازهای ویژه داریم که در مدارس استثنایی استان تحصیل میکنند.
فرشید قاسمی افزود: تعداد ۸۵ مرکز جامع سنجش سلامت نواموزان بدوورود به دبستان در استان داریم و در بحث سنجش، رتبه اول کشور را دارا هستیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز گفت: توسعه مدارس استثنایی در دستور کار قرار دارد.
خلیل عابدی گفت:بعد مسافت و نبود سرویس ایاب و ذهاب موجب شده تا بیش از ۸۰۰ دانش آموز در استان فارس از تحصیل محروم باشند.
عابدی افزود: تلاش داریم مدارس استثنایی را درروستاها و مناطق کم برخوردار توسعه دهیم.