پخش زنده
امروز: -
پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با هدف کاربردی کردن مقالات علمی به زبان عامه پسند، کارگروه رسانه و ارتباطات را ایجاد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با هدف کاربردی کردن مقالات علمی به زبان عامه پسند و کاربردی کردن پژوهشهای علمی برای استفاده بیشتر مردم و ورزشکاران کارگروه رسانه و ارتباطات را تشکیل داد.
در نخستین نشست این کارگروه فریبا محمدی سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: ماموریت این پژوهشگاه به عنوان مرجعی علمی در ورزش کشور، فعالیت در حوزه پژوهش و فناوری است و اخیرا هم این فعالیتها را به سمت هوش مصنوعی بردهایم.
وی افزود: به طور کلی پژوهشگاه تربیت بدنی باید یک نهاد اثرگذار در سیاستهای کلی ورزش کشور باشد و باید در این راه ضعف و قوت کار بررسی شود. موفقیت ما در این مسیر وابسته به تعامل با رسانهها است، قطعا این ارتباطات وجود دارد و نیاز به همراهی بیشتر دارد.
سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: برنامههای خوبی با اهداف جدید در پیش داریم که حتی این اهداف به بهبود فعالیتهای درون سازمانی و برون سازمانی ما کمک میکند تا ساختارها هم بهبود یابد.
وی ادامه داد: هدف اصلی این است که چطور یافتههای علمی را به زبان ساده برای مخاطبان خود در سطوح مختلف منتقل کنیم تا کاربردی شود و در این راه با تشکیل کارگروه رسانه و ارتباطات آماده نظرات هستیم، ضمن آنکه خوشبختانه در پژوهشگاه اعضای هیئت علمی جوان و فعالی داریم.
پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در سال ۱۳۷۷ به صورت پژوهشکده تاسیس شد و در سال ۱۳۹۰ به پژوهشگاه ارتقا پیدا کرد. کارگروه رسانه و ارتباطات این پژوهشگاه با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان ورزشی به ریاست حمید قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه راه اندازی شده است.