امروز: -
امروز ۴ تیر ماه ۱۴۰۵ در روز عاشورای حسینی (ع) و در روزی که یادآور استقامت بی نظیر و با شکوه سالار شهیدان و یاران باوفایش است، بندرعباس بار دیگر حماسه‌ای از جنس غیرت و ایمان آفرید. کاروان عزاداران حسینی در این شهر، از بوستان غدیر تا حرم مطهر امامزاده سید مظفر (ع) و مسجد جامع، همان مسیری را پیمودند که نیاکان این مرز و بوم در هزاره‌ها برای حفظ هویت و اعتقادات خویش طی کرده‌اند. این مراسم باشکوه، نه فقط یک آیین مذهبی، که تجلی همان روحیه استقامت ایرانیان در برابر هرگونه ظلم و ناعدالتی است که از عاشورای سال ۶۱ هجری تا به امروز، چون نگینی درخشان بر تارک تاریخ این سرزمین میدرخشد. این حضور گسترده و مردمی، بدون شک سنگین‌ترین پاسخ به یاوه گویان و بدخواهان نظام است که گمان میبرند میتوانند با تحریم و تفرقه و فشار، ملت کهنسال ایران را از پای درآورند. این شهر بندری از صبح تا شام، صحنه عزاداری، وحدت و ایستادگی بود تا جهانیان بدانند که ملت ایران، با الهام از حماسه کربلا و غیرت حسینی، همچون نیاکان هزاران ساله خویش، در برابر هرگونه تهدید و ناملایمتی، سربلند و استوار به پیش می‌روند.
عکاس :نجمه باقرزاده
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ - ۱۳:۳۸
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha